Visionärer

Idag börjar Vision Forum i Norrköping. I dagarna tre ska jag gå på föreläsningar och workshops, åka en sväng till Skärblacka och lära mig mer, äta mat och snacka konst med människor från hela världen. Vision Forum anordnas för femte gången här i stan, men det är bara andra gången som jag är med. I höstas hade jag sjukt kul och lärde mig en massa. Internationella möten, det är banne mig inte fy skam. Dessutom är det ju pretty fun  att sådana kan ske här, i Östergötlands lilla skimrande pärla. Och i Skärblacka så klart, som jag inte kan något om. Förutom att den största arbetsgivaren på orten är ett förpackningspappersföretag, att de bor 4059 personer där och att de gillar att spela reagge. Heja wiki! Läs mer om Vision Forum t.ex. här och här.

Jag förstår att det är lätt hänt att du nu tänker: ”Wow! Vision Forum låter awesome! Det måste jag kolla in genom att skriva http://www.visionforum.com i adressfältet och bara nörda loss på allt innehåll!” Då säger jag: ”Spännande! Men var försiktig, bilden av en Obama med munskydd, rubriker som ”Obama, birth conrtrol and your family: Save 35% on New ”Choose Life” Collection” och härliga utbildningsfilmer som beskrivs med meningar som ”Dinosaurs have long been used to promote evolution and other secular ideas. But, in reality, dinosaurs are consistent with biblical creation.” och ”Biblical Economics offers clear, straightforward, and biblically grounded explanations for the basic principles of economic activity.” har kanske inte supermycket med aktiviteterna här i stan att göra.” Bilderna av denna typ handlar alltså inte om det jag ska ha för mig de närmaste dagarna:

Det här inlägget postades i Konst. Bokmärk permalänken.

Kommentera

