Tack internet för att du kan hålla mig ganska pigg i alla fall

Det här vädret gör ju en lite knollrig i huvudet. Det är på något sätt för bra för att vara sant. Solen strålar och det luktar vår. Det är ljust när jag vaknar, det finns sparris från Italien i affären, gardinerna i köket är bytta. Trots allt detta är jag idag brutaltrött efter maratonmöten med Pride. Arbetet är givande och sjukt roligt, men shit vad jobb det är. När festivalen är över kommer jag sova i kanske två dygn, minst. Och jag kommer vara lycklig, för årets upplaga av Norrköping Pride kommer vara lika mumsig som sommarens första färskpotatis.

Efter slitiga timmar framför datorskärmen kan man liva upp sig med glad konst. Ett sätt att göra det är att besöka IndiesArt och förlora sig bland alla smarta och duktiga människor. Precis detta har jag gjort idag för att mota Olle (Olle = det vansinniga sömnsuget) i grind och avvärja hotet mot en fungerande arbetsvecka (vilket ett par powernaps (läs: powerhours) mellan svala lakan skulle innebära). Detta har jag kikat särskilt vaket på, klicka på bilden för källa:

Det här inlägget postades i Konst, Tankar, minnen och så vidare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

