Engelskspråkiga städer och jag

Det här med New York är ju fantastiskt roligt och alldeles, alldeles underbart! Men shit, vilken tid det tar att planera upp ordentligt. Bostad ska ordnas, flygbiljetter bokas, försäkringar tecknas, terminen omplaneras och så vidare. Jag läser böcker om New York, ser filmer som utspelas i New York, kollar in min kudde med tryck från New York. Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag samtidigt är helt speedad av förväntan och glädje. Att det dessutom är vår (nästan i alla fall) och solen strålar och Folkparken är full av morgonljus när jag promenerar till tidigaste bussen till Linköping, det är ju ofattbart fint.

Så nu försöker jag lugna ner mig genom att titta igenom mina bilder i mobilen. Jag hittade ett par godingar från januariresan till Liverpool, den som avslutades i en härlig omgång rejäl matförgiftning och två dagar liggandes alldeles stilla på hotellet. Mums. Men innan dess var det riktigt, riktigt fint och bra och toppen:

Det här inlägget postades i Platser, Tankar, minnen och så vidare. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Engelskspråkiga städer och jag

  1. Först nu upptäckte jag kommentaren du lämnade på min blogg, hjälp! Haha, Humpgatan och Snippvägen, ja kära värld. Fint att du också gillar Feminist Frequency – min bästa källa till feministilska när det behövs. 🙂

Kommentera

