Det händer i Paris (och lite i Linköping)

Idag börjar modeveckan i Paris! Det ska faktiskt bli lite kul, trots att jag toklängtar efter våren gillar jag nämligen höstkläder betydligt mer än skira sommarklänningar. Gråbrunt och mörkgrönt, ylle och filt, tjocksockar och värmande hattar – sådant får det att klia i mina kylfnasiga fingrar.  I och för sig känns det ju halvskoj att dra på sig vinterkappa nu, speciellt eftersom jag funderade på att ta fram vita tygskor i fredags när solen gassade. Men bor en i Sverige så gör en. Vår i februari, det  händer bara inte. På jobbet får jag i alla fall vältra mig i allsköns årstider och tusen typer av plagg. Arbetet med Mode & Minne är nämligen i full gång.  På utställningsbloggen finns några tjusiga bilder, tycker jag själv kanske eftersom jag tagit dem. Men jag delar med mig lite här också:

Det här inlägget postades i Mode, Museum. Bokmärk permalänken.

Kommentera

