Äntligen Blur!

Nej, men hur mycket musiktur kan man ha på blott några dagar? I slutet av förra veckan struttade jag runt till tonerna av Frida Hyvönens Terribly Dark och var glad, ack så glad över att min favorit-Frida släppt nytt. Och vad får en bekräftat idag? Att Blur också släpper nytt! Mitt bästa barndomsband, mina stilidealskarlar, mina finaste popmakare (den allmänna kärleken och  beskrivs lite mer här). Yes! I helgen spelade Graham Coxon och Damon Albarn på War Child’s Benefit Concert. De tog tillfället i akt och presenterade denna nya Blur-låt.

Och mer ska komma! Under the Westway och Terribly Dark kommer helt klart vara temat för vårvintern 2012. Jag är mycket, mycket nöjd över detta. Dessutom tackar jag PSL som är så bra på att sprida viktiga popnyheter.

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

