Fredagspeppen! Med Spector.

Förra veckan var jag i Liverpool och levde loppan. I två dagar, tills magsjukan (mat-förgiftningen?) slog till som ett hammarslag rakt i magmunnen. Mitt i sjukångorna som pustade ut ur min kropp hörde jag några ljuva toner från hotellrummets lilla raspiga tv. Det var Londonbandet Spector som med fin sång och snygga brillor förgyllde natten. Tyvärr kunde jag omöjligtvis hitta inspelningen som jag såg, inte heller fanns det någon video till låten Never fade away. I denna version ser grabbarna aningen mer slitna ut, men är ganska tjusiga ändå. På deras hemsida kan man läsa lite mer om dem och se andra musikvideos. Inte dumt alls, faktiskt. Doftar lite allt möjligt. Kan man ana en smula Antony and the Johnsons? Kanske. Lite britpopvibbar också? Och lite klassisk London-pop så klart. Tårta på tårta, på ett extra gott sätt.

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

