Men vad har jag haft för mig?

Blogguppehåll hela helgen lång! Men varför? Jo, jag har spelat musik tills skelettet knakat och musklerna strejkat. Fantastiskt, har det varit. Massa glada människor, massa hits, idel hits, massa Karin och jag och skivorna. Fin helg, toppen faktiskt. Nu har vi lite jullov från plattvändande, men kära Allt om dj:s-bloggen fortsätter prick som vanligt. 

Ungefär så här kan jag se ut när jag är igång. Sjukt koncentrerad och med fingrarna lite pillrigt i styr. Vi försökte fota varandra och alla andra, all dj-kost och vår fina julfilm. Det gick halvbra. Åh Tomten, jag önskar mig en bra kamera som kan ta fina bilder i crappy klubbljus. Annars önskar jag mig att få fortsätta poppa loss tillsammans med Karin. För shit pommes frites vad skoj vi har! Har vi inte knasont i varenda led dagen efter ett dj-set, ja, då är det inte bra helt enkelt. Efter i lördags led jag av härligt svåra tränings-smärtor. Precis som en dj ska. Det bästa med att välja musik på lokal är att folk blir så glada och snälla. Det tycker jag om. I lördags var dock vissa så snälla att hjärtat smälte lite grand, trots frosten där ute.

För vad dök upp i dj-båset om inte två sådana som du ser på bilden här bredvid? Choklad, Käck och världens finaste av-bildning av Karins och mins affisch. (Karin har illustrerat oss, vi är söta som få). I det lilla kortet en anar under rosetten står det fina saker. Texten avslutas med hälsningar från ”ett fan”. Både Karin och jag drabbades av akut lyckochock och var tvungen att dra på hitigare hits än vanligt. Så tusen miljarder tack till ni fina som kom och överlämnade presenterna. Jag vet inte om de kom från en hel grupp folk, eller bara en fin en. Men jag misstänker den här Johanna, en Michelle och kanske en Varvara?

Ja shit, vilken helg. Underbar, underbar. Tack alla som gjorde den så!

Det här inlägget postades i DJ, Norrköping, Tankar, minnen och så vidare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

