Julkalender. Lucka 10.

Emilys tjusiga julkalender har varit i full gång hela helgen lång. Jag har därmed åter igen en del att ta igen. Vi får se hur det kan gå. Men vi börjar i alla fall med lucka 10. Om väskan.

I våras fick jag en ryggsäck av Mattias. Det var en av de bästa presenterna någonsin. Jag älskar ryggsäckar, att inte behöva balansera en enkel rem på min ena sluttande axel. Min ryggsäck kommer från Granit och är mycket praktiskt. Inga fula detaljer, inget onödigt, ordentliga dragkedjor, innerfack och axelband som är enkla att justera = perfekt.

I min ryggsäck ligger nästan jämt en plånbok (plastig från HM), minst en bok (just nu Lukas Moodysson), Lilla Lärarkalendern (påminner mig om hur vuxen jag är), en mer ordentlig skrivbok (två år gammal, småblommigt söt. Från Åhléns?), minst ett paket tuggummin, massa pennor (minst tre funkar inte), tunna skrivblock (vet inte varför jag samlar på mig så många sådana), I-pod och någon typ av smörjeriprodukt till mina läppar (just idag två Arméns hudsalva samt en snyggare från Kiehl’s). När jag plockade i väskan hittade jag också några av mina visitkort och en företags-pin (båda från excite me productions, både kort och pin designade av Martina) samt ett snyggt läppstift från Mac. Jackpot! Moodysson-boken är för övrigt riktigt bra, än så länge. Men så gillar jag alla hans böcker nästan orimligt mycket.

 

Det här inlägget postades i Julkalender. Bokmärk permalänken.

Kommentera

