Hjärta Queer DeLüxe

Det här fotot är taget i nattklubbsmörker med min skruttiga mobil, så det går inte alls att avgöra vad det står. Men det ska jag berätta! Det står ”Du är grymt bra på det du gör! Keep up the good work!”. Lappen satt upphängd på insidan av dj-båset på Vinkällaren i Norrköping, där utmärkta klubben Queer DeLüxe höll till igår. Oklart är om texten var direkt riktad till Karin och mig, men det kändes skönt i magen att se den i vilket fall. Mer kärleksfull klubb är svår att hitta. Those Dancing DJ:s, det vill sig Karin och jag, körde hårt all night long, trots att jag hade svårt att dansa med högerarmen sedan cykelolyckan. Folk dansade, sjöng med och var allmänt snälla mot oss. Jag blev glad över att jag fick spela Charta77, utan att mötas av fnys eller fniss, bara glada miner. Men självklart slängde vi på annat än trallpunk på skivspelaren. Allt mellan Siouxsie and the Banshees och Ultravox till Karins och mins personliga favorit Gnucci Banana och, hör och häpna, Rihanna. Högt och lågt, bra och ännu bättre. Det var en riktigt trevlig kväll i alla fall. Men kanske blir allt trevligt bara man får spela bästa musiken och ha på sig låååånga lösögonfransar. Jo, så är det nog.

Ikväll! Those Dancing DJ:s julemys på Broadway i Norrköping. Kom och gossa med våra finstämda melodier och saffransdoftande pop, drick lite kaffe eller julöl och ät pepparkakor tills hela du luktar nejlika. Mmmm.

Det här inlägget postades i DJ, Norrköping. Bokmärk permalänken.

Kommentera

