Fula bäbisar från förr

På facebook har den här bloggen lyfts bland bekanta till mig under veckan. Som en löpeld spred den sig i min digitala vänskapskrets, och jag förstår varför. För fula bäbisar är ju helt tokigt roligt, helt enkelt. Visst har även jag ryckt till av vanställda anletsdrag när jag kikat närmare på gamla tavlor, men aldrig har tanken på att samla dessa, ibland ganska groteska, varelser på en plats. Kul initiativ tycker jag! (Är inte förresten den första ungen aningen lik Reinfeldt..?) Bilderna är alla hämtade från uglyrenaissancebabies.tumblr.com.

Det här inlägget postades i Bloggar, Konst. Bokmärk permalänken.

Kommentera

