Bra vänner har bra tips

Jag har ungefär världens bästa vänner. Det är ju helt sjukt, men jag lyckades pricka in just de personerna som är bäst. Lyllos mig! Inte bara är de snälla och smarta, de har ju galet bra smak och vet precis vad jag gillar. Typ såhär:

Karin skickade en Spotify-lista med massa bra låtar som jag inte hört förr. Bl.a. denna:

Alex Winston är klassiskt lärd operasångerska som gör härlig pop. Just denna låt tog mig ganska många lyssningar för att börja gilla, men när den väl satt – ja, då satt den. Men skickade Karin bara detta? Nej då. Den här urfina bilden kom som ett mail i inboxen. Jisses så tuff! Hämtad härifrån.

Men jag har tur jag, för jag har till och med fler vänner än Karin! Martina påminde mig om fotografen Irina Wernings roliga och fina projekt Back to the future. Jag visste inte att det fanns nya bilder i projektet, men Martina har bra koll och medvetandegjorde mig. Tackar, tackar, säger jag. Back to future är ett verkligen väl genomfört projekt. Irina Werning måste vara otroligt skicklig. Som ni ser har hon utgått från ett gammalt foto och återskapat det åratal, ibland flera decennier, senare. Det första jag plockat ut visar Berlinmuren. Det är ju helt makalöst. Först fanns den, sedan inte alls. Att välja ut några av Wernings fotografier är nästan omöjligt. Alla är hur bra som helst. Gå in på hennes hemsida och hitta dina egna favoriter, vettja!

Det här inlägget postades i Konst, Musik, Tankar, minnen och så vidare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

