En Rubin i stan

Joanna Rubin Dranger är inte bara illustratör och upphovspersonen bakom fantastiska serieromaner som Fröken Livrädd och Kärleken och Alltid redo att dö för mitt barn. Hon är dessutom professor i illustration på Konstfack. Tufft! Jag gillar henne skarpt och blev stormförtjust i den animerade filmen Förken Livrädd och Karriären. Oerhört snygg är den och jag gillar verkligen Vanna Rosenberg som gör frökens röst. Så här snyggt kan det se ut när Joanna gör illustrationer:

Imorgon besöker Joanna Rubin Dranger Norrköping! Det pågår nämligen en seriefestival i stan (som jag försökte engagera mig i, men se det gick åt pipsvängen). Det är ett kul och bra initiativ tycker jag, som är pretty svag för animationer och så vidare. Den som inte har ett tons arbete att göra hela lördagen lång och som inte varit på föreläsning med Rubin Dranger förr – bege er till Arbetets museum kl. 16:30, det säger jag bara. För hon är grym, både på att rita och på att prata.

Det här inlägget postades i Konst, Norrköping, Serier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

