Dance with me, Adam Green

Jag kände inte till The Moldy Peaches när jag ramlade över den här låten för ett par veckor sedan. Jag kände inte till Adam Green heller, för den delen. Han har tydligen varit med The Moldy Peaches, men verkar nu greja mest med sin solokarriär, tror jag i alla fall. Låten Baby come dance with me är dock fenomenal! Jag är inte supersvag för det där lite amerikanska rocksoundet, förutom en flirt med The Strokes, då när Is this it kom. (Och jo, några andra band också, om sanningen ska fram.) Men jag älskar verkligen inte allt. Det känns ofta pretty tråkgrabbigt. Aningen jag-bryr-mig-inte-om-nåt-tonårigt, vilket jag inte går igång på. Adam Greens röst ligger dock bortom detta. Bortom jag-bryr-mig-inte, nära en lever-jag-ens-har-jag-känslor-alls-känsla. Och den gillar jag! Lite oklart varför, men det där raspiga är snyggt och det obrydda låter mer Napoleon Dynamite än hipsterrock. Så jag kommer gärna och dansar med Adam Green, det är helt klart. Dessutom är hans hemsida finare än The Sucklords.

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

