Modern life is rubbish

Det har ryktats om att Blur ska återförenas i år, igen. Det sägs till och med att de kanske ska släppa ett nytt album i slutet av året. En snabb googling gav inte klarare besked än så, men det bådar gott må jag säga. Blur har varit ett av mina favoritband sedan 1995. Då var jag 10 år och tapetserade mina väggar med bilder av bl.a. Damon Albarn och Graham Coxon. Det var tider det, på radio duggade det tätt av britpop. På ett mellanstadiedisco klädde jag ut mig till just Damon Albarn. Utstyrsel bestod av en wct-jacka, sprayat hår samt fett med mascara och kajal runt mitt ena öga. I videon till The Universal rör sig Blur nämligen i en Clockwork Orange-värld och Damon har plockat Alex stil. Jag ville därför hänga på Korova mycket tidigt i livet. Att musikvideon och Kubricks mästerverk hade något med varandra att göra fick jag dock klart för mig först åratal senare. (Fyra år är i den åldern oceaner av tid) Hur som helst så läste jag Alex James självbiografi tidigare i år och gladde mig åt alla sjukt snygga bilder i den. Det går inte att komma ifrån att britpopstilen är den snyggaste. Jag känner direkt att denna lilla minitext om Blur ger uppslag till minst tio blogginlägg om pop, 90-tal, brittisk stil, storslagen film, pubertetsminnen och mer än så. Jag ska dock lämna alla idéerna därhän ett tag och bara dela med mig av några tjusiga bilder på Blur. Modeinspiration om nåt!

Det här inlägget postades i Mode, Musik, Tankar, minnen och så vidare. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Modern life is rubbish

  1. Ping: Äntligen Blur! |

Kommentera

