På date med Hobo Jean och Cassie Hay

Omslaget är tilltalande, rödkantat och lite förföriskt med en snygg countrytjej på framsidan. Jag har sett framemot Karolina Bångs Cowgirls, jag har tidigare läst en del av hennes koflickeserier i Galago och gillat dem. Så det är med spänning jag öppnar boken och börjar läsa.

Jag möts av en miljö jag känner igen. Det är någon form av USA. Det är soligt, varmt och sexigt och, framförallt, överfullt av kvinnor som vill ligga med andra kvinnor. Karaktärerna har namn som Dixie, Hobo Jean, Cassie Hay och Sue Ellen. Snyggt bara det. Jag har varit svag för Dolly Parton sedan barnsben och här får jag verkligen tillfredsställa mitt sug efter heta tjejer i chaps. Historierna drar igång snabbt. Några flirtar med varandra, tycke uppstår och det blir, så att säga, åka av. Det hånglas och sexas, det bråkas lite grann, näsblodet droppar, det steks pannkakor och åks godståg.

Varvat med sexserierna är bild- och textinstruktioner till bl.a. BDSM och fisting. De är tydliga, pedagogiska och lättillgängliga. Jag blir inte generad, snarare nyfiken. Det är mycket väl utfört av Bång, jag har lätt för att bli lite rosig om kinderna på det osexuella, mer pinsamma sättet av sexhandledningar. Här läser jag istället med god aptit, tänker ”aha” och ”jaså” om vartannat och känner att jag lär mig saker. Visst kan det bli lite konstigt att gå från en porrserie till en regelrätt instruktion, men tack vare den öppna, glada stämningen blir kontrasterna inte irriterande.

Världen Karolina Bång bjuder in mig i är en fantasivärld. En värld som befolkas av endast kvinnor. Av kåta kvinnor som mer än gärna initierar sex. Självständiga, starka, kunniga, musikaliska, tuffa och snygga. Jag gillar verkligen idén med att utesluta män helt och hållet. Rent krasst så behövs de inte här. Cowgirl-världen är en värld för just cowgirls, en plats för fria lekar. Ännu mer gillar jag att Bång lyckas göra serierna just sexiga. Det är hett, det är en sexuell stämning och jag kan tänka mig att många kan använda boken som rent onani- och fantasimaterial. Det är porr på bästa sätt. Tyvärr gör Bångs tecknarstil jag ibland har svårt att hålla isär de olika karaktärerna, de är ofta mycket lika varandra. Det kan störa mig lite när jag mitt upp i ett sexscenario. Så kanske är det ändå instruktionerna jag gillar allra mest. Handfasta råd som till och med är roliga. Jag gillar också skarpt Cowgirls-världen som helhet. Denna finfina fantasi fylld av sex och ren och skär rolighet. Jag gillar att ha roligt, jag gillar blandningen roligt och hett. Gladporr är kul och Cowgirls är en ganska så gladporrig bok. Tummen upp, säger jag bara!

En bra recension av Cowgirls hittar du här.

Det här inlägget postades i Litteratur, Politik och viktigt, Recension, Serier. Bokmärk permalänken.

Kommentera

