Hannah Starkeys uttråkade kvinnor

Jag har lite problem med att hitta information om Hannah Starkey. Det är lite märkligt, det finns inte ens en sketen wikiartikel om henne. Någon har däremot skapat en tribute-sida om och till henne. Hur som haver, jag gled runt på internet och råkade på stämningsfulla foton. Vad är nu detta? frågade jag mig. Det var just Hannah Starkey, fotograf född i Belfast 1971. Mycket mer vet jag inte. Bilderna jag råkade på är nedtonade och stilla. Men något verkar ha hänt, något allvarligt. Eller svårt. Eller så är de bara ensamma. Eller är kvinnorna på bilderna bara sjukt uttråkade? Mycket troligt. Jag gillar det i alla fall.

Det här inlägget postades i Konst. Bokmärk permalänken.

Kommentera

