Grunden för min smak?

Efter att jag postat inlägget om Thomas Klementssons bilder upptäckte jag en slående likhet mellan mannen på det sista fotografiet jag lagt upp och mannen som syns i Wool & Spoeks musikvideo i inlägget nedanför. Hm. Jag ska inte gräva så mycket i detta, mer bara konstatera att vissa stilar och vissa, minst sagt, stilbildande band lagt grunden för all min smak. Bland dessa finns tveklöst Kraftwerk. (Om fantastiska Anton Corbijn, fotografen av bilden ovan, får jag skriva ett inlägg om en annan gång. Han har fotat nästan alla musiker jag förälskat mig i på avstånd.)

Det här inlägget postades i Konst, Mode, Musik, Tankar, minnen och så vidare. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Grunden för min smak?

  1. Ping: Düsseldorf, ich liebe dich |

  2. Ping: Människomaskinen |

Kommentera

