Allt som är bra på en gång

Det finns massor, massor av bra och ny musik just nu. Dessa låtar går på repeat hos mig just nu. Asbra, alla tre. Det blir inte för mycket av det goda.

Den här låter (extra mycket tillsammans med den utmärkta videon) får mig att längta så mycket Berlin att det liksom kliar i fingrarna. Den har ett segt tryck i sig som jag gillar mycket och en text som passar bra att sjunga med i under ljumma sommarkvällar. Förutom enstaka flirtar med artister som Aphex Twin, vilket är det närmaste jag kan komma på, är denna genre ganska obekant för mig. Men ja, jag gillar det. Mycket.

Electro pop! Yes! Knepigast var att få tag på den här fantastiska, fantastiska videon eftersom den är himla snuskigt. Det är så klart en bra sak. Onanimusikvideos är något jag hoppas det kommer att komma mer av. Jag har försökt att se Lilla Sällskapet två gånger, men drabbats av tråkiga förhinder vid båda tillfällena. Jag hoppas på att få kunna uppleva dem live inom kort. Det är glatt, lite hett och lagom vemodigt samtidigt, det går inte annat än att falla för det. Textrader som ”Jag fantiserar om en hotellsvit.
Och mina tankar är mitt substitiut för dig, i några långa nätter till.” går ju bara mysa till.

Electro pop! Igen! Yes! Icona Pop verkar bestå av ena häftiga typer som gör bra musik med skoj texter. Just Manners är sjukt trallvänlig. Den dyker ofta upp i huvudet när jag t.ex. cyklar till jobbet. Det är självfallet ett mycket gott betyg.

Det här inlägget postades i Musik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

