Berlin!

För ganska exakt ett år sedan var jag i Berlin och hade det, så klart, underbart. Snart är dags igen! Jippi! Berlin kan man bli kär i bl.a. för att det är en av de snyggaste städerna som finns, för att det är billigt och löjligt gott med mat, öl och drinkar, att det finns ett tv-torn, att det ibland finns nakna personer i Tiergarten, att man känner sig hemma så snabbt man kommer dit och av typ tusentals anledningar till. Jag var 16 år när jag besökte Berlin första gången. Eller 17 kanske. Det var min första utlandsresa utan föräldrar och jag var utom mig (utom mig!) av glädje. Jag klippte håret kort, spatserade runt på spårvagnsspåren, sprang runt på Judiska museet och skrattade och grät och tyckte historia och arkitektur var det mest spännande som fanns. Sedan dess har jag återvänt till Berlin ett flertal gånger och bara kärat ner mig allt mer i staden. Åh, nu är det bara ett par veckor kvar tills vi får ses igen, min älskade! Så här såg det ut sist, i alla fall:

Det här inlägget postades i Platser, Tankar, minnen och så vidare, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

