Vintage future

Shit, jag fastade nästan framför Julien Pacauds hemsida. Jisses Amalia vilka bilder! Jag gillar blandningen sci fi och vintage. Eller snarare vintage/future-stämningen som ligger över hans konst. Något i stil med ”så här såg en surrealistisk framtid ut i dåtiden”. Jag är ingen god konstkritiker, men jag skulle gärna se Pacauds bilder i en utställning. Få uppleva dem utanför datorn. Jag skulle i och för sig börja dregla om jag fick möjlighet att hänga upp Twin Peaks-bilderna på väggen hemma. Risken är att jag aldrig skulle gå ut igen, jag skulle stanna inne och stirrat, stirrat, stirrat. Allt hämtat från Pacauds hemsida:


Det här inlägget postades i Konst. Bokmärk permalänken.

Kommentera

