Maria Callas

Mitt teaterbesökande fortsätter! Nu har jag äntligen sett Maria Callas på Stadsteatern. Jag har väntat och längtat, men den är nästan alltid utsåld. Med lite tur kan man dock få tag på biljetter även till populära pjäser. Och tur hade jag verkligen denna gång! Jag har varit svag för Rikard Wolff sedan jag såg Änglagård som barn. Jag vet inte riktigt vad det är med honom som är fängslande, men jag gissar på hans röst. Den är helt enkelt ljuvlig. Djup men mjuk, lite darrig men följsam. Åh, fina röster! Maria Callas hade ju ingen dålig pipa hon heller. Recensionerna av Stadsteaterns uppsättning verkar ha varit lite upp och ner, hit och dit. Men jag njöt i stora drag! Scenen var vacker, Wolffs röst förtrollande och historien, ja, den går ju inte att värja sig emot. Som vanlig var det fotoförbud, men Mats Bäckers bilder från Statsteaterns pressidor visar precis hur stämningen var:

Det här inlägget postades i Teater. Bokmärk permalänken.

Kommentera

