Never let me go

Något som hör påsken till är ju bra film. När solen gått och lagt sig har jag själv varit så uppe i varv efter alla sommarkänslor som över 20 grader skapar i en vintertrött själ, att det varit omöjligt att komma i säng i vettig tid. Jag har därför kunnat se en massa film. En film som helt klart var värd att lägga tid på var Never let me go. Om du är i närheten av en biograf som visar den – se den! Åh, så snygg! Åh, så känslosam! Åh, en så bra historia! Åh, alternativ framtid – jag älskar sådana berättelser! Åh, sorgligt! Åh, underbart bra unga skådespelare! Åh, Storbritannien! Jag myste, rös och grät om vartannat under hela filmen. Just nu är jag djupt inne i hypeade Norwegian wood av Haruki Muramaki (efter halva boken kan jag nog bara säga att den är så bra som alla säger), men när den är slut ligger Kazuo Ishiguro, som skrivit boken som Never let me go baseras på, mycket bra till. Bokvår! Det hoppas jag att våren 2011 kan bli. 

Det här inlägget postades i Film och tv, Litteratur. Bokmärk permalänken.

Kommentera

