Sommaraningar och kyliga känslor

Idag känns det nästan, nästan som sommar. Det är varmt och klart och till och med halvdag på jobbet! Det jag allra, allra helst vill är att springa ut i en park och äta bär och dricka bubbliga saker från fina flaskor. Och det får jag ju göra om bara ett par timmar! Om vårvärmen istället står en upp i halsen kan man gå förbi Kulturhuset här i Stockholm och kika på Gregory Crewdsons snyggkyliga fotografier. Bilderna är riktigt fina, stora och ganska läskiga, kalla är de framför allt. Ljuset och snön och minerna, det isar om dem. Om man trivs bra i vårvärmen kan man gå dit i alla fall, för det är gratis inträde och det bör uppmuntras, tycker jag. Om dessutom, precis som jag, kollade lite på Contact som visades på SVT igår, jag man känna sig hemma i Crewdsons utomjordningskänslor.

Det här inlägget postades i Konst. Bokmärk permalänken.

Kommentera

