Glasgow, I love you

Ganska snart efter nyår åkte Mattias och jag till Skottland.Vädret var fint, stundvis brittiskt grått, stundvis soligt med löfte om vår. Jag var i Skottland första gången när jag var 17 år. Jag deltog i antikärnvapendemonstration och det var ett minne för livet. Men jag blev inte kär i Skottland, som jag t.ex. blev i Berlin halvåret före. Jag behövde visst fylla 25 för att hitta vad med Skottland som är så underbart. Eller kanske var det bara Glasgow jag behövde besöka. Glasgow är inte jättestort eller jättecoolt eller jättevackert. Men jag blev förälskad direkt när de första skotska regndropparna föll på min hud. Industri och konst och öl och chips och pop. Kan det bli så mycket bättre?

Det här inlägget postades i Platser, Tankar, minnen och så vidare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

