Sol i ögonen

Idag vaknade jag åter igen med andan i halsen. Solen gassade genom fönstret och jag var övertygad om att jag försovit mig, minst ett par tre timmar. Men icke. Det är vår. Och det är ungefär hur bra som helst. Stockholm ska visst vara lite kyligt under veckan, men vad bryr väl jag mig om det. På fredag morgon bär det av till Paris! 23 grader på lördag. Det är ju galet, men alldeles, alldeles underbart.

I och med att detta är mitt allra första inlägg i den här bloggen är det okej om jag babblar och rabblar på om väder. Det får man. Min plan var att fylla inlägg ett med massa tjusiga bilder från Riga. Men nej, kameraprylarna ligger kvar i Norrköping och här sitter jag och kan inte visa upp mycket alls. Vare sig ruskigt billiga Dr Martens, guldmålade hotelldetaljer eller ljusrosa bitar rökt fisk. Istället ska ni få njuta av några bilder som just nu fungerar som vårinspiration för mig. Håll till godo!

Carin Wester har kanske den finaste moodboard jag sett på år och dagar. Telefonen och gardinen hade båda gärna fått flytta in i min lägenhet. Gul alltså, en mycket bra färg.

I Lusthuset går just nu på Dramaten. Åh, inte bara är den väldigt rolig, har ett alldeles utmärkt skådespeleri, inte bara är den skriven av tuffa Jane Bowles, den är dessutom ljuvlig att titta på. Kläderna, färgerna, hela scenen. Mums.I lusthusetTove Edfeldt, Marie Richardson, Kristina Törnqvist och Hanna Alström

Fotograf: Sören Vilks


  

Och Bowles själv kan ju helt klart imponera. Tuff  och snygg.Jane Bowles

När jag ändå är inne på coola kvinnor kan jag ju lika gärna ta upp Sofi Oksanen. Kanske inte min personliga stilförebild i vanliga fall, men en förebild på många andra sätt. På denna bild har hon dock på sig vad som skulle kunna vara mina drömglasögon. Så där ser man.


Det här inlägget postades i Mode, Tankar, minnen och så vidare. Bokmärk permalänken.

Kommentera

